سفر به کربلای معلا آرزوی عاشقان اهل بیت است. این سفر زیارتی بار معنوی بسیار زیادی دارد و اکثر افرادی که زائر امام علی ( ع) و فرزندان ایشان در نجف و کربلا بوده‌اند، عاشقانه مشتاق زیارت دوباره هستند.

کربلا

نحوه سفر کردن در ایجاد اشتیاق زیارت مجدد بی‌تاثیر نیست. اگر تجربه همراهی با تور کربلا هوایی را داشته باشید، حتما با مزایای این شکل از سفر زیارتی آشنا هستید. درصورتی‌که، برای بار اول قصد زیارت کربلا با تور هوایی را دارید، باید اطلاعات بیشتری راجع‌به این تور زیارتی کسب کنید. راهنمای انتخاب تور کربلا هوایی از تهران، از زمان انتخاب و رزرو تور، نحوه رفت، اقامت و برگشت از کربلای معلا به شما کمک می‌کند که ضمن تجربه یک سفر اقتصادی، هیچ دغدغه و نگرانی از بابت سفر نداشته باشید.

نکته مهم: برای دریافت لیست قیمت تور کربلا می‌توانید به شماره واتساپ ۰۹۱۹۹۹۹۰۰۸۷ پیام ارسال کنید یا با شماره ۶۶۹۴۰۱۰۰ - 021 در تهران تماس بگیرید.

خرید تور کربلا هوایی

در انتخاب تور مناسب برای کربلا باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. مدت‌زمان سفر، امکانات تور و هزینه‌های جاری شما از جمله این نکات مهم است. مدت‌زمان سفر به کربلا با تور هوایی معمولا بین ۵ تا ۷ شب است؛ البته شما می‌توانید زمان اعزام، اقامت و برگشت از زیارت کربلا را باتوجه‌به زمان مرخصی کاری، هزینه و سایر فاکتورهای شخصی مشخص کنید. هزینه تور با توجه‌ به امکانات و خدماتی که در طول سفر در اختیار شما قرار می‌گیرد، کلاس پروازی هواپیما و خدمات آن، کیفیت هتل‌داری و مواردی از این قبیل مشخص می‌شود.

جزئیات تور هوایی کربلا

قبل‌از اینکه تور کربلا را رزرو کنید، باید تمام جزئیات آن مانند مبدا کاروان هوایی، مدت‌زمان اقامت در نجف، کربلا و کاظمین، امکانات هتل‌ها و درنهایت، تاریخ اعزام را بررسی کنید تا تجربه بهتری از این سفر زیارتی داشته باشید. اگرچه این نوع تور زیارتی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اما قطعا راحت‌تر از سفر زمینی است. بعد از اینکه تور زیارت کربلا را رزرو کردید، زمان و ساعت دقیق اعزام و جزئیات پرواز از سمت مدیر کاروان و با هماهنگی سازمان حج و زیارت به شما اطلاع داده می‌شود. این روزها سازمان حج و زیارت اکثرا سفرهای هفت‌روزه را برای زیارت کربلا در نظر می‌گیرد و شما می‌توانید طی ۷ شب و ۸ روز آستان ملکوتی ۶ تن از ائمه معصوم را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا زیارت کنید. پرواز شما از مقصد ایران تا عراق و شهر نجف کمتر از دو ساعت طول می‌کشد.

نکته مهم: برای مشاهده تورهای کربلا و قیمت تور کربلا می‌توانید عبارت «تور کربلا» را جستجو کنید و سپس وارد وب سایت نوراسیر شوید.

راهنمای انتخاب تور کربلا هوایی از تهران

مبدا اعزام تور کربلا هوایی

اعزام به این سفر زیارتی از هر شهری از ایران که پرواز مستقیم به نجف اشرف را داشته باشد، امکان‌پذیر است. شهرهایی مانند کرج، تبریز، مشهد، اصفهان، گلستان، شیراز، قم و کاشان پتانسیل برگزاری تور زیارتی کربلا را دارند، اما باتوجه‌به اینکه هدف شما انتخاب تور زیارتی کربلا از مبدا تهران است، باید صرفا تورهایی که از فرودگاه پایتخت پرواز می‌کنند، بررسی کنید. در نظر داشته باشید که هیچ پرواز مستقیمی از فرودگاه‌های ایران به مقصد کربلا وجود ندارد.‌ زائرین کربلا که از فرودگاه تهران سفر خود را آغاز می‌کنند، در فرودگاه شهر نجف به زمین می‌نشینند. این افراد سه شب در نجف اقامت می‌کنند و چهار شب باقی‌مانده را در کربلا و کاظمین خواهند بود. مسیر نجف تا کربلا و کاظمین با ترانسفر زمینی انجام می‌شود. زمان برگشت از این سفر نیز صبح روز هشتم از زمان اعزام تور به کربلا است.

نحوه اقامت و کیفیت خدمات در تور زیارتی کربلا

مهم‌ترین فاکتوری که در اقامت شما در این سفر معنوی چندروزه مورد توجه قرار می‌گیرد، کیفیت هتل‌ها و خدمات آن‌ها برای تامین رفاه و آرامش شما است. در تعیین سطح کیفی هتل‌های کربلا استانداردهای خاصی تعریف نشده است. به همین خاطر، سازمان حج و زیارت براساس استانداردهایی که در هتل‌داری ایران لحاظ می‌شود، هتل‌های کربلا و نجف را درجه‌بندی می‌کند. اکثر هتل‌های عراق سطح کیفی یکسانی دارند؛ البته چند هتل خاص در عراق وجود دارد که امکانات فوق العاده‌ای دارند، اما از قیمت بسیار بالایی برخورداراند. سازمان حج و زیارت با در نظر گرفتن هزینه‌های بلیط و سایر هزینه‌های جاری در این سفر زیارتی، سعی می‌کند که زائرین ایرانی را به بهترین هتل‌ها با حداقل هزینه ممکن بفرستد. بیشتر هتل‌هایی که برای تور کربلا هوایی رزرو می‌شوند، کیفیت بالایی دارند. منوی غذایی هتل‌ها نیز توسط سازمان حج و زیارت آماده می‌شود.

راهنمای انتخاب تور کربلا هوایی از تهران

بهترین زمان برای رزرو تور کربلا هوایی

درصورتی‌که، دوست دارید در ایام خاصی مانند دهه محرم، اربعین، روز عرفه و سایر مناسبت‌های مذهبی در آستان ملکوتی ائمه اطهار حضور داشته باشید، باید هزینه بیشتری برای رزرو تور و خرید بلیط هواپیما بپردازید و از مدتی قبل برای رزرو تور زیارت کربلا اقدام کنید؛ چراکه تقاضای زائرین برای رزرو تور در این ایام بیشتر می‌شود. در حالت کلی، قیمت بلیط هواپیما کربلا در ایام گرم سال ارزان‌تر است، چون بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که در فصول خنک و سرد سال به این شهرهای زیارتی در کشور عراق سفر کنند. اگر شما تحمل گرمای عراق را دارید، سفر با تور زیارتی کربلا هوایی در فصول گرم سال نیز مزایای خاص خود را دارد. در این ایام، زیارتگاه‌ها خلوت هستند و می‌توانید با آرامش بیشتری به زیارت عتبات بروید.

چرا تور کربلا هوایی در مناسبت‌های مذهبی گران‌تر می‌شود؟

بیشتر عاشقان اهل بیت سعی می‌کنند که در مناسبت‌های مذهبی خاص به زیارت عتبات عالیات در عراق بروند. در این ایام، تعداد زیادی از تورهای زمینی به کربلا اعزام می‌شوند. هتل‌داران نیز خدمات اقامتی خود را با قیمت بیشتری ارائه می‌دهند. باتوجه‌به اینکه هزینه تور هوایی کربلا براساس هزینه‌های هتل، خدمات ترانسفور زمینی و غیره محاسبه می‌شود، طبیعی است که هزینه این تور زیارتی بیشتر شود. درنهایت، شما می‌توانید با سنجیدن شرایط خود بهترین زمان را برای این سفر معنوی انتخاب کنید؛ سپس، با انتخاب یک تور مناسب برای کربلا به‌همراه یک کاروان سرشار از عشق به زیارت عتبات عالیات بروید.

جمع‌بندی

در این مطلب، نکات مهمی را که در انتخاب یک تور زیارتی کربلای معلا اهمیت دارد، مورد بررسی قرار دادیم. درصورتی‌که، تور کربلا هوایی را انتخاب می‌کنید، به‌خوبی می‌دانید که این شکل از سفر چالش‌های خاص خود را دارد، اما به‌هرحال، اطمینان خواهید داشت که سفر ایمن، آسان و باکیفیتی را تجربه خواهید کرد. در سفرهای هوایی کربلا بهترین هتل‌ها، منوی غذایی، خدمات ترانسفر زمینی و امکانات دیگر ارائه می‌شود. شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط خود، مدت‌زمان اقامت‌تان را مشخص کنید و باتوجه‌به تاریخ اعزام، تور مناسب را نیز رزرو کنید. سازمان حج و زیارت از شما در این سفر معنوی پشتیبانی می‌کند. همراهی مسئول کاروان نیز شما را از هر دغدغه از بابت کیفیت زیارت رها می‌سازد. تنها کافی است برای انتخاب بهترین تور زیارت کربلا با پرواز از مبدا تهران یک مرجع مناسب را پیدا کنید.

کد خبر 859889

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha